Friday, March 26, 2010

MAXIS: Sebab Kau Aku Sakit Jiwa

Semalam tepat pada jam 2 pagi, Maxis secara tiba-tiba buat hal. Bodoh! Internet lembab, bila aku nak call, memang harapan sangat lah. Message? Sorry, asyik-asyik fail. Aku dah bengang yang teramat sangat pada malam tadi. Aku rasa nak hentak je handphone dengan laptop aku ni.

Yang membuatkan aku sakit jiwa, sebelum 2 am, internet memang dah lembab tahap labi-labi. Ok fine, aku sabar lagi. Masa tu tengah on YM dengan si dia. Suddenly, 'poof'! My laptop shut down. (laptop aku ni memang akan shut down sendiri every 2 hours usage) Haih..sabar-sabar Anis. Aku ambil phone aku , and nak sms dia mengatakan laptop aku shut down. But.. Maxis memang budus! Aku send message banyak kali tak dapat-dapat! Aku call, nak dengar bunyi 'tutt-tutt' pun takde! Sial ko Maxis. Lepas tu, laptop dah boleh on. Nak on Facebook.. Pergh berjanggut aku tunggu nak login. Bila aku on FB, dia dah offline. Kecewa gila aku masa tu. Tiba-tiba, "ting!" ada mesej daripada dia suruh on YM. Aku pun on. Fuh..nasib baik tak banyak ragam. Aku pun Buzz lah berkali-kali diikuti dengan mesej " Yea! nasib baik jumpa b balik!" Tapi.. krek,krek,krek.. Sunyi sepi.. Aku dapat agak, ni mesti masalah YM ni sebab sebelum tu pun si dia ada mengalami masalah yang sama. Kesudahannya, si dia touching dengan aku lantas off facebook dan meninggalkan status yang agak meragut jiwaku ;P

Aku tak boleh tidur semalam. Aku mintak tolong kat orang untuk contact dia, takde siapa yang sudi. Hm.. Thanks Maxis, kau memang hebat. Oh ya Maxis..kalau ya pun kau nak upgrade maintenence kau tu, buat lah jam 4am ke.. Aku rasa ramai orang dah tidur masa tu. Tiba-tiba aku rasa macam nak tukar Streamyx dan guna Celcom pula. Jom kawan-kawan?

* Touching selama 3 bulan
Sekian

2 comments:

  1. anis,aku dah komen nih, suke tak?

    ReplyDelete
  2. huk aloh..komen post ni amende..
    huhu btw tenkiu ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...