Wednesday, November 17, 2010

Review Makan Dan Movie

Selamat Hari Raya Haji semuaaaa!! Sekarang saya update blog dari kampung. Bosanlah.. Walaupun coverage broadband Maxis kat sini sangat lembab, tapi okeh lah jugak dari Celcom broadband. Wuwuwuwww.. moh guna Maxis ramai-ramai! :D Okeh, semalam dah puas rehat. Maklumlah penat honeymoon, ececehh.. Sekarang mood nak review filem dan makanan. Nyum2..

Filem tontonan minggu ini: Skyline

Tajuk gempak, poster pun gempak. Tapi rating yang aku bagi untuk filem ni cuma 2 out of 5. Eh suka hati aku lah nak bagi berapa bintang pun :p

Cerita dia macam ni, ada couple ni tumpang holiday kat rumah kawan dia. Lepas tu waktu malam after they had a havoc party, tiba-tiba ada alien jatuh dari langit. Ehm why so suddenly? Lepas tu suka hati nak sedut semua orang bumi dan curik otak dorang. At that time, suami saya kata,

"Macam cerita Mamat Khalid pulak. OTAK~~"
Haha korang tau cerita apa? Mestilah Zombi Kampung Pisang. LOL

Ending cerita ni macam tak berapa memuaskan. Hmm.. untuk orang lampi *lambat pickup* macam aku ni, memang terpinga-pinga bila tengok ending dia. Macam haremm.. Best lagi cerita nasik lemak 50 sen. Wakaka :p

Source: Google


Makanan pilihan minggu ini: Nasi Marrybrown.

Tadi saya makan Nasi Marrybrown kat Bahau. Weh tu nama pekan yang famous kat N9 ni tau. Abang cashier tu hemsemm tahu tapi agak clumsy. Ehm mungkin dia tergamam tengok pompuan KL yang comot macam haku nih T___T

Cerita pasal makanan, aku makan Nasi Marrybrown. Nama nasi, but actually it is a fat rice atau nama kampungnya, nasik lemak. Lazatt.. ehm tiba-tiba terimbas kenangan makan Marrybrown bersama suami kat Genting Highlands suatu ketika dulu. Eh keluar topic. Sorry

Bagi aku, menu kat Marrybrown lain dari yang lain walaupun aku tak puas hati sangat sebab duta dia Mawi T___T Aku suka nasi lemak dan sambal dia. Sedap sampai menjilat garpu. Tapi parents aku asik compare Marrybrown dengan KFC. Adoi.. mereka memang macam tu. Abang cashier Marrybrown, ada masa kita jumpa lagi. Hm.. kacak jugak jejaka N9 ni. Tiba-tiba rasa bangga sebab jadi orang N9. *tolong jangan perasan. Saya orang Kampung Pandan sebelah Tesco Ampang tu*

Source: Google


p/s: Maaf, tak berapa reti buat review. LOL


15 comments:

  1. ada ayam tu, tanak tangkap gambar pon? =.=

    ReplyDelete
  2. ada ayam tu, tanak tangkap gambar pon? =.=

    ReplyDelete
  3. okay,sebab ade prkataan negeri sembilan di situ.
    so,kena comment. HAHA!
    ouh yer,salam aidiladha.
    daann selamat kembali mghadapi sem 2.
    arghh..*sigh

    ReplyDelete
  4. @Ayeem Jemain betul tuh..boleh join contest skli

    ReplyDelete
  5. @Ayeem Jemain
    ala.. chill ah ayeem. contest u lama lagi kan? heheee

    ReplyDelete
  6. @nfdeeda_zubir
    huhu org n9 jugak ke? slamat hari raya aidiladha :D dan selamat kembali ke sem 2 T___T
    xpe, cuti mid sem lg 5 mggu. wahaha ;D

    ReplyDelete
  7. asal perak,tapi dr kecik dah duk n9.
    hobin jang hobin. okay,tetiba.
    a'ah. dlm otak pk cuti bulan 12 kang!
    malas betul nk balikk..
    T___T

    ReplyDelete
  8. @nfdeeda_zubir
    huhu same lah. belum pape dah tgk jadual sem dpn. laju je kira cuti. haha ;D

    ReplyDelete
  9. best nye tgk wayang...da lame tak tgk wayang..hhaha

    ReplyDelete
  10. @twinkle twinkle
    try lah marrybrown. sedapppp :9

    ReplyDelete
  11. @❤NazirahMoktar❤
    ala wak, cte tu bkn bes sgt. nasib baik tiket murah T___T

    ReplyDelete
  12. @❤NazirahMoktar❤
    ala wak, cte tu bkn bes sgt. nasib baik tiket murah T___T

    ReplyDelete
  13. best ke citer skyline tuh??

    ReplyDelete
  14. @Ezzu Raza
    tak best sbb ending die tak memuaskan hati semua pihak. huhukk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...