Saturday, June 25, 2011

Watching Football Live From Stadium. Terujaa :D

2 hari lepas masa aku tengah tidur petang suddenly got a text from him. Dia suruh aku call balik. Then bila aku call,

"Jom tengok bola! Malaysia lawan Lubnan malam ni!"
"Erk? Malam ni? Kat mana? Habis pukul berapa? Mana dapat tiket?"
"Saya dapat tiket free ni. Jom lah pergi.. Kat Bukit Jalil je.."
"Err hm nanti saya tanya parents dulu keh"

*dialog 70% edit untuk menjaga hati pelbagai pihak. Duhh~~* Punyalah gigih dia mengajak aku sampai sanggup tag kat FB -.-'  Aku teringin nak pergi jugak sebenarnya walaupun aku ni bukanlah peminat bola sepak. Tapi teringin nak rasa suasana kat stadium. Last aku tengok bola kat stadium masa kecik-kecik dulu. Masa umur 4 tahun kot tak salah aku.

Then, dapat permission pi tengok bola. Dah lah lambat jemput aku. Match start pukul 8.45 malam, 8.45 malam tu lah baru dia sampai rumah aku. Zzz.. Tapi nasib baik jalan nak pi sana tak jam. Sampai sana dalam pukul 9.10  Masa tu Malaysia dah skor 1 gol. Bila kat stadium, perghh memang gegak gempita. 

Ada ketuk gendang bagai. Aku siap tepuk-tepuk peha ikut beat gendang tu sambil nyanyi, APA PON TAK BOLEH, APA PUN TAK BOLEH~  Wuwuwuw separuh masa pertama aku tak perasan yang jaga gawang gol tu Khairul Fahmi. Aww teruja boleh lihat beliau secara live. Suker3~~


Penonton tak ramai sangat. Just kat bahagian sini je pack. 


Abg dpn ni kerek gila. Siap nak kopak2 kerusi bila Malaysia buat slek. 
GRRR 


Hai Aaron Aziz! Huahuahua :)) 



 Hai Siti Saleha! *pengsan*


Ini orang Lubnan mari aa >.<


So far, amat memuaskan sebab Malaysia menang. Tapi yang tak best bila tengok perangai penonton Malaysia yang amat memalukan. Masa Lubnan score, ada lah 3 kerat orang dia yang happy sambil kibar-kibar bendera. Tapi orang Malaysia pergi BOO kat dorang. Waddefish??? Tak reti hormat orang ke korang ni?? Lepas tu bila dah habis, semua nak lempar botol kat tengah padang. Kesian aku tengok kat tukang kutip bola bawah tu. Geram siaaa.. Menang lempar botol, kalah bakar kerusi. Sighh~~ 


2 comments:

  1. wowo siti saleha tgok bola.HIHI.bestnya ^^

    ReplyDelete
  2. @Echin Nadiossa
    huhu aww jgn la kata begitu. malu aiii.. ekeke

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...