Sunday, July 10, 2011

Kenapa Saya Sayang UiTM Puncak Alam

Jumaat lepas aku dengan family aku pergi UiTM Shah Alam sebab nak ambil transkrip masa asasi hari tu. Aku kesian kat bapak aku. Haru-biru dia nak lalu jalan kat Shah Alam yang banyak bebeno roundbout tu. Dah lah masa tu hujan. Mak aku pun bebel-bebel, dia kata dia risau kalau aku dapat degree kat Shah Alam nanti. Payahlah dorang nak jenguk anak dia ni sebab jalan kat sana adalah superconfusing. Heh dorang tak biasa dengan tempat tu. So kena take time.

Lepas masuk pintu gerbang UiTM, aku jakun. Sebelum ni tengok dari luar je tiap kali naik bas dari Puncak Alam. Ni bila dapat masuk, huaaa betullah semua fakulti dia atas bukit. Teguk lioq jugak la aku. Aku mula mencongak, kalau dapat sana, takkan lah aku nak harung bawak kereta. Aku dah lah haremm bab parking dan lalu jalan sempit ni. Wuu.. tiba-tiba rasa rindu dan sayang pada UiTM Puncak Alam. Tempat dimana kasihku pernah tumpah. Ecehhh..

UiTM Puncak Alam sangat aman damai. Sebab kampus tu letak kat errr.. tepi hutan (?) Kawasan pun tak berapa crowded. Hm maybe sebab Puncak Alam belum membangun sepenuhnya. Masa batch aku dulu pun kawasan tu baru dalam fasa pertama. 

Aku tak berapa kisah pun orang nak kata UiTM Puncak Alam ceruk ke, apa ke sebab aku ni bukannya jenis suka huha-huha. Ada McD seketul kat simpang masuk UiTM pun aku dah bersyukur ya amat! Haha dan aku pun suka sebenarnya naik bas rapid KL sampai hampir 2 jam semata-mata nak gi Shah Alam. Baru la feeling-feeling nak balik kampung. Sighh padahal nak gi Shah Alam je -.-'

Meh usha gambar kat bawah. UiTM Puncak Alam sangat #ohsem. Kalau degree nanti dapat masuk sana pun best jugak! Oh ya, kalau korang nak tahu, lokasi kolej yang dalam cerita 3,2,1 Cinta tu dorang shoot kat UiTM Puncak Alam. Hehe :D


Source: Google

Source: Google










23 comments:

  1. Uitm Puncak Alam memang gempakk. hari tu, singgah jenguk kawan. Rase macam nak berenti sekolah je, Pastu terus nak masuk Uitm Puncal Alam tu. Purple pulak tuhh. Nak2 bile malam. Memang taknak balik je rase.

    ReplyDelete
  2. kalo dah jatuh cinta tu, pegi mana pun mesti teringat. for me, UMS tetap di hati. ngehehehe :)

    ReplyDelete
  3. @Atiah Zainal
    hehe bsyukur sgt2 sbb akk bpeluang jd batch kedua kat sana. semua facilities pun tiptop. mmg best gila! tu belum lecture hall dia. hehe

    ReplyDelete
  4. @Cik Ungu Kamila
    hehe tu la uni pertama yg sy jejak. Alhamdulillah, sgt2 bagus dan cantik. hehe setiap uni ada kelebihan masing2 kan :D

    ReplyDelete
  5. saya pun student kat uitm puncak alam jugak:D memang ceruk pun tp best:):)
    study pun dpt fokus.

    ReplyDelete
  6. @Syafirah Ruslan
    huhu best kan. klu tensyen, bkk tingkap bilik. angin menderu masuk. bestt!

    ReplyDelete
  7. Nak pegi la sana one day nanti. Teringin nak pegi kafe Uitm tu. dgr gempak dan besar. ahaha

    ReplyDelete
  8. @Liya Laa
    wahhh.. huhu femes kafe uitm palam ni. hehe.. blh thn besar. byk facilities kat situ :D

    ReplyDelete
  9. ehem..hik3..gembiranya masuk blog orang popular!!!auw <3

    ReplyDelete
  10. @Mira Hana
    adehhh.. bila la shu popular. ehh yunk, bc tau msg shu kat twitter. our blog da siap! yey!

    ReplyDelete
  11. replied dear :) nnt masukkan blog i dalam bloglist boleh ? so hows perbincangan setakat ny?waaa sseronok seronok thanks alot dear!

    ReplyDelete
  12. hehe..tak sabar masok u nnt..btw,cantik puncak alam tue..tp tangga memang tinggi2 kan

    ReplyDelete
  13. @Mira Hana
    da try masukkan blog url. tp xde feed pun..

    ReplyDelete
  14. @Anies Anessa
    hehe mmg cantik. tangga tu mmg tinggi. tp ok la.. klu mls naik tgga, leh naik bas ;)

    ReplyDelete
  15. Uitm dihatiku... dl my school kt uitm stadium shah alam sek13... after my graduated, my scholl pindah kt puncak alam... Allhamdulillah, sempat beberapa kali ke sana... miss too...

    ReplyDelete
  16. uit chantekkk....uitm shah alam pun tak cantek mcm tu...kehkeh

    ReplyDelete
  17. @Pn. Sheila
    suasana puncak alam yg tenang yg buatkan kita semua rndu kat sana kan :D

    ReplyDelete
  18. suke2.. sebab dekat ngan Mc D.. haha ;)

    ReplyDelete
  19. @antzgirl
    klu ada motor ke, kereta ke sng la. klu nak menapak dari atas tu, memang tak. haha :D

    ReplyDelete
  20. awesome gila lah uitm puncak alam!jealous jealous!!saya dapat uitm sebelah rumah aje...(seri iskandar)
    HAHA.. :DDD

    ReplyDelete
  21. @qila
    ahaha best apa sblh umah.. jimat byk wo.. huhu :D

    ReplyDelete
  22. salam ramadhan. hee sonoknye kat uitm puncak alam tuu ;p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...