Friday, September 02, 2011

Yang Tak Best Tentang Raya

Im writing about my own raya. Sebelum ni pun pernah jugak rasa perasaan tak best bila raya. Cuma sebelum ni tak ada blog, so tak dan lah nak cerita kat blog kan. Hihikss.. Apa yang tak bestnya raya tahun ni:

Sedara mara, sepupu sepapat selipat akan tanya "Anis bila masuk belajar?" Dulu masa tak dapat tawaran UPU, pening kepala jugaklah pikir jawapan apa nak bagi kat dorang ni. Tapi syukur, minggu ke-2 puasa, aku dapat jugak tawaran ke degree tapi course jelah yang tak memberangsangkan. Tak boleh nak eksyen pasal course aku tu sebab kalau aku tulis sini pun sure korang nganga punyalah.

So tiap kali dorang tanya dapat course apa, aku just kata dapat computer science. Cisss padahal tu bukan course aku. Kang kalau aku kata dapat course sistem cerdas, ada yang ingat aku nak jadi cikgu pendidikan jasmani. Phuii badan besar godang. Ada hati nak jadi cikgu PJK  T__T

My mum pulak dengan bangga kata, "Dia dapat course lelong je tu" Omaiigaddd kenapa mama macam happy sangat anak dia nk dapat course lelong. Tebal muka wa tahan malu *nangis* Ada yang suggest aku masuk maktab, ada yang kata course aku tu susah nak dapat kerja nanti. Siap kata, "10 tahun akan datang kerja yang berkait dengan komputer ni tak ke mana." Ehh Malaysia ni makin mundur ke awak? Pffttt -..-

Huhu tak best betei lah raya aku bila kena mengadap soalan macam ni. Rasa macam nak je aku tulis kat kertas A4 lepas tu tampal kat dahi, 

SAYA DAPAT COURSE YANG RELATED DENGAN COMPUTER DAN SAYA AKAN MENDAFTAR DI UiTM ____ ____ (isi tempat kosong) SELASA DEPAN. SEKIAN TRIMAS.

Ulang gambar sama
sebab kekurangan gambar raya. Hihii :B



2 comments:

  1. betoi betoi betoi..gi rumah adik beradik je mesti ada yg tanya sambung belajar mana..cos tak hebat sgt pon..slalonya jwb cos yg hbat2 je laa

    ReplyDelete
  2. @Anies Anessa
    hehe btol2. kang klu gtau nama course pelik2, makin byk plak soal n komennya nanti. pening nak jawap -.-'

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...