Saturday, November 19, 2011

Tips: Block Spam Messages On Your Shoutmix



Sebelum ni shoutbox aku tak pernah ada spam message. Tapi masa aku edit blog hari tu, aku ada godek-godek sikit code shoutbox dan start daripada situlah spam mula menjengah aku punya shoutbox. Bila baca ayat spammers ni, manis je ayat dia. Konon content blog kita best lah, hape lah. Bila buntut dah kembang kena puji, so rasa teringin pulak nak balas kunjungan dia kan. Bila pergi blog dia, haiyoo it's a business related blog. Dah kata business, so macam tu lah strategi marketing kan. Wek :p

Sebab aku hangin dengan spammers ni, dengan pantas aku pergi website shoutmix dan tukar setting 'website lock' shoutbox aku. Dengan cara ni, tak ada dah spam camharam tu. Sebenarnya spammers ni dia tak datang pun blog kita. Dia bukak shoutbox kita dari site lain secara pukal, lepas tu spread message yang sama (spam). Samalah kes macam autoblogwalking yang pernah kecoh satu masa dulu.

Kalau shoutbox korang pun penuh dengan spam, meh itew ajar kamoo untuk singkirkan langau-langau ni. Pengguna shoutmix je ye. Cbox itew tak reti :3


  • Macam biasa pergi shoutmix.com
  • Nanti korang tengok kat box nombor 4 (Security)
  • Pilih website lock.
  • Isi url blog korang kat blog URL. Seeloknya letak http://
  • Save!
Hah kacang macam makan kacang goreng je kan? Bagi aku, lebih bagus shoutbox aku sunyi sepi daripada penuh dengan spam langau-langau. Wa benci tahu? Benci dan annoying dengan langau. Kbai

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...