Thursday, December 29, 2011

Musim Fanfic Ke Sekarang Ni?


Sekarang aku perasan, trend fanfiction dah mula menular dalam arena blog ni. Ececeh.. arena uols. Kelas entry I kali nih :p  Aku perasan pasal fanfiction ni dari blog ThePinkGajahStory. Mula-mula blur jugak, hape kebende fanfic tu? Kemudian diikuti pula dengan English fanfic dari adik Nazihah Anuar. Fanfic dia full english. Rasa inferior bila baca sebab aku sendiri tak mampu nak menulis cerita yang power macam tu :(

So mengambil kesempatan di musim fanfic ni, wa pun nak jugak ah tayang wa punya kepoweran menulis kan. Tapi wa punya cerpen atau novel (?) ni dah kepam. Aku pernah submit cerpen ni kat website Penulisan2u. Hasilnya, dapat 12 komen yang membina. Woot2~ Tapi tu kali pertama dan terakhir aku submit kot. Kebanyakan hasil penulisan aku semua atas kertas dan kertas tu semuaaaa dah kena makan anai-anai. Phuih.. Softcopy pulak, ada kat laptop sebelum ni. Dan laptop tu dah rosak. Sedih bukan? -.-'

Bawah ni antara komen dari pembaca cerpen aku kat Penulisan2u. Ni serius dorang yang taip. Kite tak tak tipu.. Nampak tak muka suci ni?? Oh ya, nama pena aku kat situ Stilleto. "Kenapa Stilleto, bukan Ninie?" Er.. takpe, baca je komen bawah ni:





p/s: Bukan menunjuk tau.. Aku rasa aku nak publish cerpen tu kat blog ni part by part. Tu pun kalau ada yang curious nak baca. Btw, ni cerpen masa aku zaman sekolah dulu. Target reader umur 13-17 tahun. Tapi don't worry, cara penulisan adalah matang. Tak ada ayat pelat eww eww. So macam mana? Berminat? *kelip2 mata

8 comments:

  1. amboi...ada bakat terpendam rupa2nya! =D

    ReplyDelete
  2. ta boleh send mesej tataw nape.. sedey ouh..

    ReplyDelete
  3. wah..publish la kat sini..pelissshhh *kelip kelip mata*

    ReplyDelete
  4. hashira: bakat terpendam sjk skola rndh ni :D

    anies: yeay ada request. haha nak cukupkan 10 request. klu tak akan dibatalkan. uik mcm contest pulak dah. hehe

    ReplyDelete
  5. waaaa publish lah! teringin nak baca :D

    ReplyDelete
  6. zira: nak bc eh? huhu orait. permintaan ditunaikan :D

    ReplyDelete
  7. nuyul: ting! pemintaan ditunaikan. selamat membaca :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...