Wednesday, February 22, 2012

Result

Source


Assalamualaikum dan hai UiTMers! Ya.. hari ini hari apa? Hari ini hari Rabu! Bagus-bagus, masih ada yang mengingati hari ni. Bila baca timeline twitter, baca news feed facebook, mesti berderet je ayat "Alhamdulilah bla3.." Hm haruslah bersyukur bila dapat result yang setimpal dengan usaha sendiri kan  (^.^)v

Untuk result kali ni, tak mahulah tepek result. Saya tepek result kat blog personal jaa. Hm.. so far, aku puas hati dengan result ni sebab result yang aku dapat adalah betul-betul hasil usaha sendiri dan lecturer haku bukanlah jenis yang pemurah suka bagi markah lebih. Kau nak markah tinggi, kau kena usaha. Non hadolah kalau markah kau 29.5, then boleh naik jadi 30. Memang dalam mimpi manismu jelah. Hm ni yang bagus tentang senior lecturer. Strict tapi berbaloi.

Disebabkan course degree aku ni memang menyimpang habis dari minat sebenar aku, (sebelum ni minat pure science. Sekarang terpaksa ambil computer sc. Wuwuwu) so aku kena letak lebih effort untuk belajar. Tapi bagus jugak bila belajar benda baru ni. Perangai aku ni over confident. Kalau aku rasa benda tu dah belajar masa sekolah, aku suka take easy. Then result pun memang easy peasy lah.

Semester 1 lepas aku ada 2 subjek computer, 2 subjek math, economics dan Islamic & Asian Civilization. Subjek maths memang cannot go dengan otak aku. Sejak azali dulu aku memang tak boleh hadam nombor-nombor ni. Disebabkan aku memang lemah maths, aku just harap berkat lecturer je untuk aku lulus. Tak kisahlah sebosan mana pun lecturer tu, asalkan hormat. InsyaAllah, adalah ganjaran dari Allah SWT nanti. Heh macam ustazah lah pulak kau ni. Zz  -.-

Souce


Aku dah pernah rasa kejayaan masa SPM dulu. Kemudian aku lalai dan Allah SWT tarik sedikit nikmat daripada aku. Aku pernah buatkan mak aku menangis sebab gagal UPU hari tu. Tapi kali ni, InsyaAllah aku akan pastikan family aku bangga dengan aku.

P/s: Masa breakfast dengan family kat kedai tadi buat muka tak malu order 3 Layer Tea. Konon nak celebrate. Tapi buweekkk! 3 Layer Tea tu awat rasa cendol?!  ٩(×̯×)۶



6 comments:

  1. Wah!!1 BEsnye amik Com Sc!! Jeles! hUHU... Btwn, 3 layer tea tu rase lagi xbest kot dpd cendol. huhu. Ke mmg rase die gitu?

    ReplyDelete
  2. dpt elok best la.tahniah ninie :) belajar komputer pon ok la..keje byk.org bidang sains pon belum tentu senang dpt keje..engineering & komputer laku..caya lah ^.^

    ReplyDelete
  3. mardhiyyah: hehe ninie amik programming :D 3 layer tea tu rasa pelik gila. just eksaited nak kacau je. lepas minum, er sebijik rs cendol. maybe sbb gula tu kot :/


    naz: hehe tenkiu. harap2 course ninie laku pd masa depan :D


    shira: alahai.. xdean list pun. tp ok la drpd result2 dulu. hehe :D

    ReplyDelete
  4. woaah, tahniahh! mesti dean kan? :D
    neves pula sbb lpas ni aku lg yg ambil xzam :D

    ReplyDelete
  5. aiza: uish tak la. klu DL dgn bangganya tayang result kat sini. hehe alhamdulillah result lebih bagus dr dulu. ohh goodluck for ur exam! ^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...