Monday, August 06, 2012

Penyelesaian Untuk Bibir Kering

Bulan puasa tahun ni cuaca tak menentu. Kadang-kadang panas, kadang-kadang hujan. Kalau panas tu, panas sangat. Lagi-lagi sekarang ni khabarnya kemarau sampai Oktober nanti. So masalah bibir kering dan mengelupas memang tak boleh nak elak. 

Aku ni jenis kurang minum air. Kalau minum pun air yang manis je. Huh amalan gaya hidup yang tak sihat langsung. Dah lah kurang minum air, bibir pulak jenis kering dan mengelupas. Bila mengelupas sikit, mulalah dok kopek sampai berdarah-darah. Well hobi macam drakula pulak kan? Huhu..

Tapi sekarang ni tiap-tiap malam sebelum tidur aku selalu pakai lipbalm ni untuk pastikan bibir aku sentiasa smooth dan tak mengelupas. Lipbalm ni takde warna. So sesuai la nak pakai sebelum tidur kan. Nanti takde lah habis berwarna-warni bantal. Oh ya, lipbalm ni boleh carik kat mana-mana farmasi. Murah je tak sampai RM 10.


Mentholatum. A well trusted product :)

 SuperSoft Treatment Lipbalm

 Comel je warna pink

Colourless. Lipbalm ni dia macam bau herba sikit.
Tapi still wangi :3

The packaging.
Picture


Bila nak jalan-jalan kat luar, aku pakai lipbalm ni lepas pakai liptint. Sebab lipbalm ni kan tak de warna. So muka aku akan nampak macam pucat je. Maklumlah, bibir aku bukannya pink semulajadi. Huhuk.. Sebelum aku pakai lipbalm, aku akan dot kan sikit liptint kat bibir aku. Liptint ni dia menyerap kat bibir. So tak perlu risau kalau-kalau liptint tu sememeh bila sapu lipbalm nanti. Kiranya lipbalm ni just nak bagi bibir kita nampak basah dan elakkan bibir kering jelah. Untuk liptint aku beli online. Kalau nak jugak boleh beli kat SINI.

Liptint. Guna sikit je dan bibir akan nampak
natural je pink dia. Wootwoot~


6 comments:

  1. teringin nak beli barang on9 tapi takot nnt kena tipu..pernah sekali je laa beli on9 nie

    ReplyDelete
  2. ninie sll jgk beli brg on9 ni. so far alhamdulillah tak pernah la kena tipu. kt on9 shop ninie bli liptint ni pun ok. owner die bagus. tiap kali pos mst akan bg tracking no :D

    ReplyDelete
  3. wah..mcm best aje. su pakai vaseline je.. hehe ;)

    ReplyDelete
  4. antzgirl: hehe vaseline pun bgus jugak :D

    ReplyDelete
  5. kalau pakai lipbalm yang ada colour n jual kat watson boleh takk ?

    ReplyDelete
  6. cahaya ali: boleh je. ikut bibir masing2. skrg ninie suka pakai maybelline baby lips colour. yg tu pun elok utk elakkan bibir kering. lip ice sheer color pun ok ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...