Saturday, October 13, 2012

Third Language



Isnin ni dah masuk minggu ke-6 aku belajar third language. Huu English pun berterabur, lagi mau belajar third language kan. Fyi aku ambil bahasa Korea. Tapi aku bukannya K-pop lovers pun. Bila member bersembang pasal K-pop artists aku cuma mampu senyap dan duduk diam. Sedehhh~~ 

Oh ya, kalau ambil Mandarin atau Japan dorang belajar bercakap dulu. Lepas tu tak salah aku sem 2 atau sem 3 baru belajar menulis. Tapi untuk bahasa Korea tak. Kami kena belajar menulis, kenal dan hafal vowel dan consonant dia satu-satu. Lecturer kitorang target, by the end of this semester kitorang semua dah reti baca ayat dalam bahasa Korea ni. Tapi for sure lah tak paham maksud kan  T____T

Aku bolehlah sikit-sikit baca tulisan Korea ni. Tapi merangkaklah sebab asyik keliru je. Heheh.. minggu lepas aku belajar tulis nama sendiri. Eksaited  u know! Tulis besar-besar kat kertas lepas tu rasa nak tampal kat belakang badan. Konon Running Man letthew.


Anisse Syuhada :3


Bila dah reti tulis nama dalam Korea ni, terus tak hingin tulis nama sendiri guna roman alphabet. Semua notes aku tulis nama dalam bahasa Korea. Tapi disebabkan aku ni jenis keliru tak kena tempat, nama yang sepatutnya Anisse Syuhada jadi Anisse Jyiuhidi. Tettt ni semua sebab keliru dengan dorang punya consonant. Sighhh need to improve more.. -____-'


9 comments:

  1. lol.. blajar korea for what

    ReplyDelete
  2. sem ni ada third language. ninie pilih nak ambik bahasa korea :)

    ReplyDelete
  3. waaaa.. bestnyaa dpt amek bahasa korea~ hrp2 nnt smbg uitm s.alam dpt laa amek bhs korea.. tu pun kalau kalau ade kat fakulti.. :(

    ReplyDelete
  4. anies: hehe best jugak la ;)
    Liyana: insyaAllah nti dpt smbg kat uitm shah alam ambik la ;D

    ReplyDelete
  5. whoaa bestnya uitm ade offer bhasa korea!! mmber2 smua yg gile kpop mesti trujakn amik kelas ni. ^^

    ReplyDelete
  6. shira: haha sape yg gile kpop mmg la suka. hehe tapi tak ramai pun yang ambik. cuma ada 1 kelas je utk bahasa korea ni. tu pun lps campur2 byk fakulti. huhuk

    ReplyDelete
  7. This excellent website definitely has all the info I needed concerning this subject
    and didn't know who to ask.
    My blog :: latest liverpool transfer news

    ReplyDelete
  8. I know this site gives quality depending posts and extra stuff, is there any other website
    which gives such information in quality?
    Here is my weblog perfumes baratos

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...