Friday, May 01, 2015

Tablet Vitamin C Untuk Cerahkan Kulit

Assalamualaikum dan hai! Lama juga biar blog bersawang. Ni pun ada idea nak menulis selepas dipuji orang baru-baru ni. Meh hayati perbualan aku dengan seseorang yang baru kenal 2 hari  >_<

Dia: Anis ni mix ke? Mak orang mana ayah orang mana?
Me: Mana ada mix. Mak orang Negeri Sembilan ayah orang KL. Kenapa?
Dia: Putih gila kulit anis. Ingat orang Kelantan.
Me: *dalam hati* kenapa asal cerah je mesti orang Kelantan? huhuhu

So apa motif perbualan di atas? Motifnya nak kabor la yang rupanya usaha aku makan vitamin C selama dah mendatangkan hasil. Haha sebelum ni pernah je try makan vitamin C sebab terpengaruh dengan testimoni. Tapi kalau makan sebulan je lepas tu harapkan hasil kebabom memang tak la kan? Dah la vitamin C yang aku beli sebelum ni takde pape brand. Memang husnudzon je dok telan benda bukan-bukan. Mahal pulak tu. Biasanya online seller jual RM 40 untuk 30 biji. Disebabkan harga yang mahal tu la buatkan aku on off makan vitamin C ni.

Then one day sambil aku online facebook, ada terbaca soalan orang tentang best supplemen untuk putihkan kulit. Salah sorang cadangkan untuk beli vitamin C brand NOW. Aku tak pernah langsung dengar brand tu. Ingatkan cap hayam je. Rupanya lepas google brand NOW tu, baru la tau yang NOW ni trusted brand kat USA. Harga pun quite okay. RM 100 untuk 250 tablet. Gila berbaloi kan?? Aku rasa vitamin C sebelum ni yang aku beli pun repacking je dari brand ni lepas tu claim founder produk. Iskkk


Terus terang cerita, hasil untuk putih 1 badan tu memang agak lambat la. Mungkin sebab perangai aku yang jarang minum air kot. Tapi sebab dah terlajak beli kan, habiskan jela sebotol tu. Dalam 2 bulan lebih dah aku makan vitamin C ni. Even kesan pada kulit agak lambat, tapi aku paling perasan aku dah jarang selsema sejak makan vitamin C ni. Kalau tak, setiap kali sebelum tidur mesti kena get ready sapu tangan siap-siap. Sesiapa yang selalu selsema atau pun resdung, sangat recommend ambik vitamin C. Selain untuk putihkan kulit dan kurangkan selsema, vitamin C jugak bagus untuk hilangkan parut. Bab hilangkan parut tu aku belum nampak lagi kesan dia. Hehe ok bawah ni aku share gambar sebelum dan selepas aku amalkan vitamin ni.

Sebelum ambil vitamin C (with makeup)

Selepas ambil vitamin C (no makeup)

Kulit sekata :D


Kalau nak beli boleh terjah instagram ni ye:

4 comments:

  1. salam boleh tahu u beli dekat farmasi mana vitamin brand NOW tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam. sy beli dari instagram ainarizzwan tu. sy tak pernah jumpa brand NOW kat farmasi. klu nak beli buffered vitamin C kat farmasi, awk boleh try brand Blackmores.

      Delete
  2. Salam anis..nk tnye..awk mkn vitamin c ni mmg lmbt ke utk pudarkan parut.. Sy bru ingt nk cuba..

    ReplyDelete
  3. Salam..

    Sy ada jual jgk,,if beminat nk,beli 30cps pun ada,,whtsapp sy 01129193388

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...